Slim shoppen

Slim shoppen!

Mijn meeste aankopen doe ik in de winkel, ik ben iemand die niet meer wilt uitgeven dan nodig is.
Als ik bijvoorbeeld een hele mooie trui zie van G-Star, en ik vind het te duur zoek ik vergelijkbare merkloze truien die er gewoon (bijna) hetzelfde uitzien maar dan veel goedkoper!
Ik heb hier even een overduidelijk voorbeeld, van een dure en goedkope schoenen winkel van schoenen die op elkaar lijken de goedkopere de ‘namaak’ van de duurdere.
Afbeeldingen:

Schoenen van de Van Haren: 49.50

t_p_detail

Schoenen van Invito: 139.-

281259r

Hier zie je wel een overduidelijke vergelijking, maar je ziet ook wel duidelijk het verschil tussen de schoenen.
Die van de Van Haren lijken dus een soort ‘na- maak’ van het duurdere merk schoenen van de Invito.
Zo ben ik veel schoenen tegen gekomen die erg vergelijkbaar waren, en veel van de prijs verschilde.

Meestal als ik zelf wat wil gaan aanschaffen, dat toch wel wat geld gaat kosten zoals een dure parfum kijk ik eerst op internet waar ik de parfum het goedkoopst kan vinden. De sites die ik gebruik daarvoor zijn:
http://www.beslist.nl en http://www.kieskeurig.nl

Als je bij die site het product intypt dat je zoekt, komen er allemaal web shops tevoorschijn en kan je ze sorteren van goedkoop naar duur. Ook zie je bij de websites wat de klant beoordeling is, en wat de verzendkosten zijn en hoe lang het duurt totdat je het ontvangt na de bestelling.

Ik vind het zelf heel handig, en zo heb ik ook sites gevonden die producten aanbieden waarvan ik anders nooit geweten had dat ze bestonden. Door op deze manier mijn producten te bestellen, heb ik een hoop geld bespaard. Ik heb dan echt van alles al gekocht op deze wijze, van kleding tot apparaten en nagellak!

Aanbiedingen in de winkel:
Ik ben niet iemand die reclame folders doorzoekt naar aanbiedingen, meestal als ik in een winkel ben en ik zie een aanbieding van een product die ik vaak gebruik koop ik het wel in.
Maar vaak laat ik het ook staan, want het gevaar van het kopen van teveel aanbiedingen is dat je uiteindelijk toch meer geld geeft dan nodig is.

Als jullie nog tips hebben voor goedkopere webshops, of ervaringen met slim shoppen hebben laat een comment achter!

Liefs x

2 reacties
  1. Raya zei:

    Leuke tip! Wel oppassen dat je nog wel een beetje de kwaliteit checkt, sommige goedkopere schoenen zijn echt van slechte kwaliteit. Die gaan snel kapot waarna je x-aantal euro verspild aan reparatiekosten, wat ze automatisch ook weer duurder maakt. Ik spreek uit ervaring spijtig genoeg, zucht! En echt handige sites, die je genoemd hebt. Die kan ik voortaan ook gebruiken, bedankt ♥

    • Bedankt voor je tip! Daar heb je wel gelijk in, sommige namaak schoenen zijn inderdaad ook wel zooi! astu 😀

Geef een reactie

