Kerstmarkt in Düsseldorf

Ik ben zaterdag 22 december met me moeder en mijn zus naar de kerstmarkt in Düsseldorf geweest, natuurlijk heel gezellig had ik nog als cadeautje gehad van het Sinterklaas feest. Ik wilde zo graag een keer naar een kerstmarkt in het buitenland, dus ik was echt helemaal gelukkig! We gingen met de bus naar Düsseldorf, dus we hadden de bus van 7:15 bij Den- Haag centraal echt enorm vroeg! De bus moest nog mensen ophalen bij Dordrecht en Rotterdam, de hele bus was op ongeveer 2 plaatsen na helemaal vol. Op naar Düsseldorf! We kwamen rond half 12 aan, er was ook nog een kleine file onderweg helaas maar voor de rest verliep de reis voorspoedig. Om kwart over 5 moesten we weer terug zijn, want om half 6 vertrok de bus terug.
Er was een hoop te beleven, allemaal kraampjes. Heel veel kraampjes met lekkernijen en eten en allemaal van alles en nog wat.

Ook heb ik kastanjes op, bizar toch!

Kerstmarkt Dusseldorf 20121

Ik wist echt niet dat je die kon eten, ze maken ze in een grote pan en als ze het in een zakje voor je doen knijpen ze een beetje in elke kastanje zodat je ze zo kan pellen na het pellen kan je de kastanje eten!

Allemaal leuke kraampjes:

Kerstmarkt Dusseldorf 20122

Het enigste wat ik heb gekocht is een lantaarntje bij een kraampje, en een soort legging broek van de Zara! Ik dacht als ik allemaal dingen ga kopen die ik eigenlijk niet nodig heb, word het toch uiteindelijk een rotzooi!

Kerstmarkt Dusseldorf 20123

Ik had eerlijk gezegd wel wat meer verwacht van Düsseldorf, ik vond niet echt dat er veel kerstsfeer hing op de kraampjes na. Je hebt ongeveer 6 verschillende plekken met kraampjes, en die plekken tussen de kraampjes door waren niet in een kerstsfeer! Wel vind ik Düsseldorf gezellige cafétjes hebben om te drinken, en is het een leuke stad om te shoppen. Echt enorm veel winkels en van alles en nog wat, ook grote warenhuizen echt leuk! Ik heb de dag als een leuke dag beleefd, maar ik zou er zelf niet echt terugkomen voor de kerstmarkten, omdat ik het jammer vond dat er niet zo’n kerstsfeer hing als ik me had bedacht!

Als je een opmerking of een vraag hebt kan je een berichtje achterlaten !!

 

Liefs,

7 reacties
  1. hmarieke zei:

    Kerstmarkten zijn altijd leuk, zo lekker sfeervol 🙂 Kan er echt van genieten!

    • Ja ik heb er ook van genoten, alleen was het een lichtelijke teleurstelling omdat ik hele hoge verwachtingen had. Maar dat komt mede door de kerstfilms die ik heb gezien, maar ik vond het leuk om een keer op een kerstmarkt in het buitenland geweest te zijn!

  2. hereismai zei:

    ik wou ook naar een kerstmarkt gaaan in duitsland, maar had echt geen tijd. jammer dat er zo weinig kraampjes waren

  3. Oeeeeh like!
    Kerstmarkten zijn altijd zo mooi en leuk:D
    xxx

  4. Als je eens een keer een echt mooie kerstmarkt wilt bezoeken, dan moet je echt naar Antwerpen gaan. Daar hangt echt een geweldige kerstsfeer en het is voor jou zelfs nog dichterbij ook! Tot 8 januari is die nog open, maar waarschijnlijk staan je dagen al vol gepland.

    • Owh bedankt voor je tip! Ja ik heb het inderdaad wel druk deze vakantie dus dat gaat hem vrees ik niet meer worden, maar wel een leuk idee voor volgendjaar mischien ik vind Antwerpen sowieso wel een leuke stad, en als ze daar een mooie kerstmarkt hebben zou dat super zijn :D! Dankje
      Liefs,

Geef een reactie

