Lush 9 to 5 reinigingslotion en de Breath of Fresh Air toner

Ik ben een paar dagen geleden zoals je in mijn shopblog al hebt kunnen zien, bij de lush winkel in Den-haag geweest. Daar was ik op zoek naar een natuurlijk product om mijn gezicht te reinigen, aangezien mijn gezichtshuid echt heel belangrijk voor me is. Ik wil later niet vroeg last hebben van rimpels, of andere huidsproblemen dus ik probeer mijn gezicht zo goed mogelijk te verzorgen. Regelmatig stomen, en een masker op doen scrubben ect.

Reinigen is iets wat velen vergeten, of eigelijk geen zin in hebben om te doen. Niet gek als je moe bent wil je gaan slapen, en niet nog heel je gezicht reinigen. Als je s’ochtends ergens heen moet blijf je toch maar liever die minuten dat je je gezicht had kunnen reinigen, toch maar in bed liggen.

Ik zelf vind reinigen gewoon heel belangrijk, en ik doe het elke ochtend en elke avond trouw. Maar zelfs dat kan niet goed zijn, als je het verkeerde product gebruikt voor je gezicht. Je gezicht kan uitdrogen, en een trekkerig gevoel krijgen van een fout reinigingsproduct of zelfs uitslag! Ik heb weleens last gehad van een trekkerige huid, door een reinigingsgel en dat voelde niet fijn.

Nu was ik dus bij de Lush winkel geweest, en ik vroeg advies aan de verkoopster. Ze gaf aan dat 9 to 5 reiniger een fijn product was om het gezicht mee te reinigen, en dat het goed paste bij me huidtype (ze had bekeken welk huidtype ik had, en dat was normaal tot gevoelig)

De reinigingslotion 9 to 5

16-9-to-5-resized-500x500

Hoe Lush het product 9 to 5 omschrijft:
Aan het einde van een lange werkdag kan je huid wel wat zachtheid gebruiken, of je nu in een kantoor met air conditioning zit of de hele dag buiten bezig bent. Zie hier, 9 to 5! Deze cleanser met amandelolie, orchidee extract en strobloem absoluut verwijdert make-up op een zachte, grondige manier terwijl het tegelijkertijd een verzachtende werking heeft. Je masseert het zachtjes in op je droge huid en verwijdert het met een (vochtig) watje. Hierna kun je nog een toner gebruiken, bijvoorbeeld Eau Roma water voor extra reiniging en verzachting. Gaat heel goed samen met Celestial, onze moisturizer voor de gevoelige huid.

De ingrediënten:
De ingrediënten van de Lush producten, haalt Lush van leveranciers die niet op dieren testen.

Water (Aqua), Amandelolie (Prunus dulcis), Stearinezuur (Stearic Acid), Duifjesorchidee extract, vers (Dendrobium crumenatum), Strobloem absolue (Helichrysum stoechas), Ylang Ylang olie (Cananga odorata), Tri-ethanolamine (Triethanolamine), Cetearyl alcohol (Cetearyl Alcohol), Parfum (Perfume), Methylparabeen, Propylparabenen (Propylparaben)

Checklist ingrediënten:
Alcohole:
Geen zorgen, dit geen slechte alcohol voor meer informatie klik hier
Parfum:
Hoef je je ook geen zorgen over te maken, voor meer informatie klik hier

Dit waren de ingrediënten waar ik mijn twijfels van had, toen ik het las op het product. Voor meer informatie over de verdere ingrediënten die erin zitten, kan je kijken op de lush website

De Breath of Fresh Air toner

breath_of_fresh_air-500x500

Hoe Lush het product 9 to 5 omschrijft:
Lush heeft de gewoonte zich te vestigen bij de kust (Poole in de UK, Vancouver in Canada en Tokyo in Japan bijvoorbeeld). De lokale vissers halen dan emmers vol schoon zeewater voor ons. Ze kunnen zich niet voorstellen dat we daar voor betalen. Waarom we dat graag doen? Omdat zeewater heel veel mineralen bevat. Ze nemen ook meteen zeewier mee; dat twintig keer meer voedend is dan planten op land. Voeg daar verzachtende aloë, verjongende rozemarijn en bronwater aan toe, en je hebt de perfecte toner

De ingrediënten:
Bronwater (Spring Water), Zeewater, vers (Fresh Sea Water), Aloe vera gel, biologisch (Aloe barbadensis), Parfum (Perfume), Carrageen extract (Chondrus crispus), Roos absolue (Rosa damascena), Patchouli essentiële olie (Pogostemon cablin), Rozemarijn essentiële olie (Rosmarinus officinalis), Zeewier absolue (Fucus vesiculosus), Limonene (*Limonene), Linalool (*Linalool), Methylparabeen

Checklist ingrediënten:
Ik zie de parfum hier ook instaan, daar maakte ik me wel zorgen over. Lush legt het product op de site uit, dus als je over de ingrediënt parfum wilt lezen klik hier

Voor meer informatie over de verdere ingrediënten die erin zitten, kan je kijken op de lush website

Mijn mening over de producten:
Ik gebruik deze producten nu al trouw een aantal dagen, en ik gebruik ze iedere ochtend en iedere avond. Ik ben erg tevreden over de producten, want ze voelen fijn aan op me huid. Ze geven geen trekkerig over geïrriteerd gevoel aan me huid, en me huid voelt lekker fris nadat ik de producten heb gebruikt. Na het gebruik van deze producten gebruik ik een heerlijke dagcréme en in de avond een lekkere nachtcréme, me huid voelt heerlijk en verzorgd aan! Dus of ik dit product ook zou aanraden, zeker weten ik vind het een heel fijn product, en heel fijn dat het allemaal natuurlijke ingrediënten bevat!

Liefs,

Cornelia

3 reacties

Geef een reactie

