Kamille

Ik was in de supermarkt, en toen ik thee wilde gaan kopen dacht ik waarom niet eens kamille thee? Kamille thee blijkt rustgeven te zijn, dus ik werd er nieuwsgierig naar. Ik had nog nooit eerder Kamille thee op dus ik heb het aangeschaft.

Toen ik thuis kwam ben ik gaan kijken wat Kamillethee precies inhoud, wat het met je doet. En toen me verbazing doet Kamillethee veel meer dan ik dacht met het lichaam. Het is niet alleen inwendig gunstig, maar ook uitwendig gewoon 2 vliegen in 1 klap!

Kamille

Hier kun je verder lezen over wat Kamillethee met je doet:

Voor inwendig werkt het:

– Rustgevend
– Helpt tegen spijsverteringsproblemen en menstruatiepijn
– Keelpijn
– Het werkt als een pijnstiller bijvoorbeeld bij hoofdpijn
– Je krijgt extra vocht binnen

De thee is dus gunstig bij stressvolle periodes, al zou het natuurlijk de stress niet volledig ontnemen maar je zou wel meer rust kunnen krijgen. Het is ook ideaal dat het bij de buikpijn en spijsverteringsproblemen werkt. Bij de keelpijn werkt het dus ook, je kan ermee gorgelen maar ook met een beetje thee erbij kan het goed helpen tegen de keelpijn. Pij hoofdpijn ect. Kan de thee dus ook werken, wel bijzonder maar het blijkt dus ook dat dit zo is omdat je vaak pijn anders waarneemt bij stress en Kamille thee helpt ook bij stress dus daarom zou dit het ook kunnen verminderen bij deze klachten.

Uitwendig gebruik werkt het:

– Ontsmettingsmiddel (desinfecterend)
– Tegen jeuk
– Verkoelend
– Luchtwegen
– Gezichtsverzorging
– Haarverzorging

Wel grappig ik lees dat je de thee ook in bad kan doen, en dat dit dus ontsmettend werkt voor hele je lichaam. Dus als je bijvoorbeeld ergens een irritatie of een ontsteking of schimmelinfectie hebt is dit dus een handige tip om te gebruiken in bad! Maar dat niet alleen de wonden kan je ook ontsmetten, na het schoonmaken van de wond kan je dan voorzichtig lauwwarme Kamille thee over de wond gieten. Het theezakje kan je ook na gebruik op je wondje leggen, tot dit afgekoeld is. Ook bij jeuk kan je het theezakje op het plekje leggen, dit helpt tegen de jeuk. Je kan ook met kamille thee gaan stomen, dit helpt goed bij geïrriteerde luchtwegen, maar het zuivert ook de huid. Wat ik ook opvallend vond om te lezen was dat Kamillethee zelfs de haarwortel versterkt, en helpt bij haaruitval. Een tip was om het haar na het wassen over het haar te gieten en dan je haar te kammen en te laten drogen.

Kamillethee is dus zo te zien echt een wondermiddel, dus een goede reden om het maar eens te gebruiken. Ik denk dat ik wel een aantal van deze tips meeneem om zelf te testen, en als ergens last van heb en resultaat boek door middel van het gebruiken van Kamillethee lijkt me dit echt super en dan krijgen jullie het zeker te horen.

Ik had dus de thee gekocht, en wilde hem natuurlijk wel meteen even proeven. Ik heb de Kamillethee van jumbo huismerk gekocht. Ik vind de geur persoonlijk niet de meest aantrekkelijke geur, het ruikt niet echt heel zoet daar houd ik meer van. De smaak vind ik opzicht wel goed te doen, maar het zal nooit mijn lievelings thee worden.

Conclusie

Positief:
– Het werkt zowel inwendig als uitwendig gunstig
– Het is goedkoop

Negatief:
– De smaak vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk en de geur ook niet
– Bij overmatig gebruik kun je last krijgen van je buik

Hebben jullie enig ervaring met Kamillethee, of een vraag hierover?
Laat het me weten!

Volg me op bloglovin!!

Liefs,
Cornelia

6 reacties
  1. Ik vind het in thee niet lekker smaken, maar voor mijn holtes stoom ik hier weleens mee. De geur spreekt mij niet aan, maar de werking is echt top!

  2. Goh dat wist ik nog niet! Ga ik zeker ook eens drinken. Ben niet zon theeleut maar voor deze effecten probeer ik t graag eens. Bedankt voor het delen!

  3. Nina zei:

    Ik heb het weleens eerder gedronken, en het is echt rustgevend. X

  4. Bo zei:

    Kamille is echt goed, maar ik vind het helaas niet zo lekker.

Geef een reactie

